USG-Funded Radio Televisión Martí Targets American Philanthropist George Soros

 

On October 26, Mother Jones reported that Radio Televisión Martí went after George Soros in a two-part piece that aired in May 2018. The hit piece called the philanthropist a “multimillionaire Jew” and “the architect of the financial collapse of 2008.” The Office of Cuba Broadcasting (OCB) oversees Radio and Television Martí at its headquarters in Miami.  The U.S. Agency for Global Media (formerly BBG), a U.S. taxpayer-funded entity oversees OCB.  The videos have been taken down but are still available on YouTube here and here.  The State Department’s Under Secretary for Public Diplomacy and Public Affairs serves as the Secretary of State’s representative on the Board.  Heather Nauert became Acting Under Secretary on March 13, 2018 until October 10. 2018. As of this writing, we have not seen anything out of the State Department regarding these segments targeting a private American citizen.

On October 29, CEO John Lansing who joined BBG in 2015 released a statement that says in part the following:

“It was brought to my attention this weekend that the Office of Cuba Broadcasting (OCB), which is overseen by the U.S. Agency for Global Media (USAGM), earlier this year aired a video segment about George Soros that is inconsistent with our professional standards and ethics. USAGM networks’ content is required to adhere to the highest standards of professional journalism.

Those deemed responsible for this production will be immediately placed on administrative leave pending an investigation into their apparent misconduct. Disciplinary action appropriate under federal law may then be proposed, including the potential removal of those responsible, depending on the outcome of that investigation.

Via MJ:

Tomás P. Regalado, the director of the Office of Cuba Broadcasting, told Mother Jones in an email, “Judicial Watch is a good source, but having said that, it should not have been the only source. The two part series was not precise and did not have on the record sources to balance the story.” Regalado noted that he became OCB director on June 6, several weeks after the segment aired, and three days later he appointed a new news director and assignment editor.

“To be fair and to show that we in the new administration are committed to journalistic integrity, the stories have been pulled out of the digital page, not because we want to hide anything, but because we want to be transparent if we say that the story did not have the required balance, then it should not be on the air,” he said.

Holy guacamole! Senator Flake tweeted “TV Marti director says its program on George Soros lacked “balance.” Sorry, there is no balance that makes anti-Semitism right. BBG must investigate how such programming was produced and and why it aired.”

OCB has an annual budget of $28.1 million, it has 117 employees, and an audience estimated at 1 million.

AND NOW THIS —

#

Advertisements